2016. gada 5 modes tendences

Veikala sastāvdaļas vai kraftingi

_normal

Kraftingi – tie ir dzērieni, kas izgatavoti pašrocīgi. Bāra industrijā tie nav jaunums. Pašdarināti uzlējumi, biteri, sīrupi un liķieri. Piemēram, katrā bārā ir rums, bet vai zinājāt, ka to var izturēt uz krustnagliņām, kaltēta ingvera, kanēļa, mandeļu ekstrakta vai kaltēta ananāsa. Visu iespējamo garšu daudzveidību pat nav iespējams iedomāties – no mārrutkiem un bekona līdz žāvētam banānam un plūškokam. Paštaisīti dzērieni piesaista bāram izlutinātus klientus.
Idejas pašdarinātiem dzērieniem var smelt vēsturē. Piemēram – ‘šrabi’, etiķa sīrups, kuru var izmantot laima sulas vietā. Laikā, kad nebija ledusskapju, ogas konservēja ar etiķi. Ziemā tās apēda, bet no atlikušās sulas taisīja limonādi. Nepieciešamība sen jau ir zudusi, bet tagad bārmeņi šrabus paceļ jaunā gaismā.

Fūdpeirings (Food Pairing)

_normal (1)

Otrs mūsdienu bārmeņu eksperiments ir loģikas izmantošana un gastronomiska saskaņa kokteilim ar ēdienu. Dažkārt kokteilis tiek radīts līdzīgi kā deserts. Vai esat dzēruši ‘Tiramisu’ vai ‘Panna Cotta’ kokteiļus?

Bāru un bārmeņu izbraucieni (tūres)
Pēdējais, ko var nosaukt pie tendencēm ir “pieredzes apmaiņas atvaļinājums,” bārmeņu uzstāšanās izbraukumos. Bāra industrija ir viena no draudzīgākajām, vismaz iekšējā solidaritāte tajā ir daudz augstāka, nekā restorānos. Tāpēc dažādas izbraucienu formas tajā ir ļoti izplatītas. Viss bāra darbinieku kolektīvs vakarā izbrauc gatavot savus īpašos kokteiļus citā bārā, iepriekš aizsūtot sarakstu ar nepieciešamajiem produktiem, dzērieniem vai arī atved visu nepieciešamo paši. Bieži bārmeņu izbraucienus organizē alkoholisko dzērienu zīmoli. Pasaules bāros ir sastopami tāda mēroga kokteiļu pagatavošanas meistari kā Robbie Williams un Mickey Jagger: Gianfranco Spada, Tom Walker un Daniel Dalla Pola.

Gāzētie (karbonizēti) kokteiļi, neliela izmēra pudelītēs

  1. _normal (2)
    Vēl viens bāra ‘trends’ ir gāzēti kokteiļi salieti pudelēs. Krievija ir pionieri šajā jomā. Simpātiska pudele – labs risinājums, ja viesi gaida kādu notikumu vai vietās, kur nav bāra letes. Ļoti ērti ir klubos, kur svarīgs ir apkalpošanas ātrums. Kokteiļus var paņemt līdzi.
    Parasti tiek aizkorķēti vienkārši dzērieni – divas vai trīs sastāvdaļas. Galvenais, lai kokteilī nav raugu saturoši komponenti (piem. vīns vai alus). Vislabāk, lai visas sastāvdaļas ir alkoholiskas.

Tiki – kokteiļi

V5Vw2e_wLQ0
Sens, aizmirsts kokteilis no Amerikas 1930 gadiem. Tiki – tās ir Polinēzijas dievu statujas. Šādu elku kopijas ir samazinātas līdz keramiskas glāzes lielumam. Šāda neparasta trauku izvēle tiek pielietota dažādos bārmeņu šovos, dzērienu pasniedz ar sauso ledu, lai būtu balti dūmi, un tos nes uz sudraba paplātes. Tiki – atbilst galvenajām krievu publikas vēlmēm: lai būtu daudz, alkoholiski un eksotiski. Tos gatavo klientu klātbūtnē un bieži tas ir kā liels šovs: piemēram, šeikera vietā maisīšanai izmanto swizl stick – smaržīgo piparkoku. Bieži dzērieniem izdomā nosaukumus, kas atbilst vietējam dialektam.