Lems par kompensācijas apmēru Šveices un Latvijas kompāniju strīdā par sarkanajām kafijas krūzēm

Augstākās tiesas (AT) Tiesu palāta šodien atkārtoti izskatīs jautājumu par piedzenamās kompensācijas apmēru Šveices kompānijas “Societe des Produits Nestle S.A” (“Nestle”) strīdā ar kafijas “Merrild” izplatītāju SIA “Sara Lee Baltic” (SLB) par plaši pazīstamo apzīmējumu “sarkanā krūze”.

Kā ziņots, skatīt šo lietu atkārtoti šī gada pavasarī uzdeva AT Senāts.

Kā ziņots, AT Civillietu tiesu palāta 2009.gada 12.novembrī apmierināja “Nestle” prasību un atzina, ka, izmantojot sarkano krūzi “Merrild” kafijas reklamēšanā, tikušas pārkāptas “Nestle” kā preču zīmes īpašnieka izņēmuma tiesības. Tika nolemts pārtraukt nelikumīgu preču zīmes izmantošanu un aizliegt negodīgu konkurenci. Tiesa uzdeva izbeigt “Nestle” piederošajai telpiskajai preču zīmei līdzīgu apzīmējumu jebkādu izmantošanu. AT no SLB piedzina arī 28 172 latu kompensāciju.

AT spriedums tika atcelts daļā par kompensācijas piedziņu un šajā daļā nosūtīts jaunai izskatīšanai.

Kā ziņots, “Nestle” prasībā norādīja, ka tai pieder plaši pazīstamais apzīmējums “sarkanā krūze”, ko izmanto kafijas iepakojuma apzīmēšanai un kopā ar preču zīmi “Nescafe Classic”. Firmai pieder arī telpiskā preču zīme, kas aizsargā “īpašo, pasaulē pazīstamo sarkano krūzi”. Savus produktus uzņēmums Latvijā reklamē kopš 1996.gada, reklāmās izmantojot arī īpašo sarkano krūzi.

“Nestle” prasību tiesa iepriekš arī nodrošināja un apķīlāja SLB piederošās sarkanās kafijas krūzes. SLB aizliegts izmantot preču marķēšanai un citām darbībām apzīmējumus, kas ir maldinoši līdzīgi “Nestle” piederošajām preču zīmēm – apzīmējumam “sarkanā krūze”, ko izmanto kafijas iepakojuma apzīmēšanai un kopā ar preču zīmi “Nescafe Classic”.

Strīds starp uzņēmumiem pirms vairākiem gadiem aizsākās, kad mēnesi pēc “Nestle” sāktās reklāmas kampaņas “Saņem “Nescafe” sarkano krūzi, nopērkot 500 gramus “Nescafe Classic”” un “”Nescafe Classic” – lieliska garša, lieliskas krūzītes!”, Šveices kompānija uzzināja, ka arī “Sara Lee Baltic” sākusi reklamēt kafiju “Pērciet Merrild, nosūtiet SMS un saņemiet vienu sarkano krūzi ar jautriem zīmējumiem!”. Akcija reklamēta arī SLB interneta mājaslapā.

Prasītājs uzskata, ka “Merrild” kafijas reklāmas akcijā izmantotā sarkanā krūze gan pēc iespaida, gan formas un krāsas uzskatāma par tik līdzīgu “Nestle” izmantotajai preču zīmei, ka iespējams tās sajaukt. Reklāmas akcija, pēc “Nestle” domām, arī saskan ar “Nescafe Classic” reklāmu un liek domāt, ka “Merrild” sarkanā krūze apzināti veidota un izmantota tā, lai patērētāja apziņā tā saistītos ar pasaulē pazīstamo “Nescafe Classic” sarkano krūzi.

SLB, tāpat kā visiem tirgotājiem, bija zināms, ka “Nestle” sarkanā krūze ir viens no pamatelementiem kompānijas kampaņās, norādīja prasītājs.

Šveices kompānija iepriekš nosūtīja brīdinājumu SLB, ka tiesā tiks iesniegta prasība, taču uzņēmums atbildēja, ka neuzskata “Nestle” piederošās intelektuālā īpašuma tiesības par pārkāptām.

LETA