Latvijā viskiju “Tullamore Dew” izplatīs “SPI Distribution (Latvia)”

Informāciju sagatavoja Lelde Sāre, “P.R.A.E. Sabiedrisko attiecību” projektu vadītāja.

“SPI Distribution (Latvia)” pētījumā apzinājusi viskija lietošanas paradumus Latvijā

Starptautiskais augstākās kvalitātes viskija ražotājs “William Grant & Sons” ir paziņojis par jaunu sadarbības līgumu – no š.g. 1.augusta īru viskija “Tullamore Dew” oficiālais izplatītājs Baltijas valstīs būs “SPI Group”, ko Latvijas tirgū pārstāv kompānija “SPI Distribution (Latvia)”. Lēmums pieņemts, ņemot vērā līdzšinējos “SPI Group” panākumus viskija “Grant’s” un citu “William Grant & Sons” produktu attīstīšanā Baltijas valstīs.

“William Grants & Sons” reģionālais direktors Eiropā Fransuā Sommers (Francois Sommer) skaidro: “Esam pieņēmuši lēmumu maksimizēt “Tullamore Dew” potenciālu un stiprināt tā pozīcijas Baltijas reģionā, izmantojot viena izplatītāja pakalpojumus. Tādējādi paplašināsim tālāk mūsu sadarbību ar “SPI Group”, kura veiksmīgi ir padarījusi “Grant’s” par viskiju Nr.1 Baltijā.”

Patlaban “Tullamore Dew” ir vispopulārākais viskijs Latvijā un ¾ no kopējā “Tullamore Dew” Baltijas valstu apjoma tiek realizētas tieši Latvijā. Lietuvā attiecīgi tiek patērēti 15%, bet Igaunijā 10% no kopējā šī īru viskija apjoma Baltijas valstīs. Savukārt, ja tiek vērtēts viskiju tirgus kopumā, tad Latvijā “Tullamore Dew” aizņem 12% no kopējā viskija tirgus, taču Lietuvā un Igaunijā – katrā tikai pa 2,7%. Tādēļ “SPI Group” mērķis ir tuvākajā laikā šo viskiju padarīt par pieprasītāko īru viskiju visā Baltijā, nostiprinot pozīcijas Latvijā un attīstot tās abās pārējās Baltijas valstīs*.

“SPI Group” apzinājusi arī viskija lietošanas paradumus Latvijā.

Galvenie secinājumi un fakti par viskija lietošanas paradumiem pēc “SPI Group” pasūtījuma veiktā pētījuma**:

• Viskija lietotāju sadalījums Latvijā starp aptaujātajiem vīriešiem un sievietēm ir attiecīgi 68% un 32%. Kā liecina pētījuma dalībnieku atbildes, visbiežāk (49% gadījumu) viskiju lieto cilvēki vecumā no 25 līdz 44 gadiem.

• Lielākā daļa aptaujāto atzīst, ka viskiju visbiežāk lieto kopā ar ledu vai “Coca-Cola”. Aptaujātie vīrieši viskiju biežāk dzer tīrā veidā, bet sievietes – kopā ar sulu.

• Aptaujātie Latvijas iedzīvotāji viskiju vairāk patērē mājās vai ciemojoties pie kāda. Pētījuma dalībnieki apliecina, ka mājās vai ciemos viņi vidēji izdzer par divām glāzēm viskija vairāk nekā sabiedriskās iestādēs (bāros, klubos, restorānos u.c.).

• Salīdzinot ar citiem viskijiem, “Tullamore Dew” ir līderis Latvijā ne tikai pēc pārdošanas apjomiem, bet arī atpazīstamības ziņā (šo viskiju zina 91% respondentu) un lojālo lietotāju skaita ziņā (25% aptaujāto “Tullamore Dew” vienmēr ir pirmā izvēle).

• Starp aptaujātajiem viskija cienītājiem šo dzērienu mēdz nobaudīt katrs otrais rīdzinieks (52%) un katrs piektais (22%) citas Latvijas pilsētas iedzīvotājs. Neskaitot Rīgu un Jūrmalu, Kurzemē ir lielākais viskija patēriņš, vērtējot pa reģioniem, – viskiju lieto katrs piektais (21%) aptaujātais kurzemnieks.

• Visbiežāk viskijs tiek iegādāts lielveikalos – tur šo stipro dzērienu pērk 59% aptaujāto viskija baudītāju. Bet katrs desmitais viskija cienītājs to iegādājas krogā vai klubā.

• Vairāk nekā pusei aptaujāto Latvijas iedzīvotāju mājās ir viskija rezerves, turklāt gandrīz katram ceturtajam respondentam mājās glabājas vairāku veidu viskiji.

* Pētījuma kompānijas “AC Nielsen” dati.

**Pēc “SPI Distribution (Latvia)” pasūtījuma “GFK” īstenotajā pētījumā piedalījās 502 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem, kuri pēdējo četru nedēļu laikā bija lietojuši viskiju.

Papildu informācija:
Lelde Sāre,
“P.R.A.E. Sabiedrisko attiecību” projektu vadītāja
28 60 63 99,
lelde.sare@prae.lv

avots: nozare.lv