Lietuvā un Igaunijā alus populārāks nekā Latvijā | Bar.lv

Lai gan pēdējo trīs gadu laikā Latvijā pieaugusi alus popularitāte, tomēr Lietuvā un Igaunijā alus popularitāte ir lielāka, secināts pētījumā “Baltijas alus indekss”, ko pēc AS “Cēsu alus” pasūtījuma šī gada jūnijā veica tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centrs “SKDS”.

“Baltijas alus indekss” atspoguļo, cik daudziem cilvēkiem alus ir iecienītākais dzēriens, cik bieži tas tiek dzerts un kādās situācijās priekšroka tiek dota alum, nevis citiem alkoholiskajiem dzērieniem. Pētījumā pirmo vietu ieņem Lietuva, kur alus indekss ir 55,5 no 100 iespējamiem punktiem, uzrādot pieaugumu 0,9 punkti pret 2010.gadu. Igaunijā alus indekss ir 51,6 punkti (kritums 3,5 punkti), bet Latvijā – 49,9 punkti (kritums 0,6 punkti).

Lietuvas augstais indeksa rādītājs skaidrojams ar to, ka kaimiņvalstī 38% respondentu dzer alu divas vai trīs reizes nedēļā, kamēr Latvijā šis rādītājs ir gandrīz uz pusi mazāks – tikai 22%.

Alus Latvijā tradicionāli ir iecienītākais dzēriens tieši vīriešu vidū – 47%, savukārt sieviešu auditorijā aug alus kokteiļu popularitāte. Iecienītākais ir gaišais alus, kas populārs 56% iedzīvotāju vidū, tikmēr 15% respondentu iecienījuši nefiltrētu alu.

Pētījums liecina – ja pirms trīs gadiem Latvijā par iecienītāko dzērienu tika atzīts vīns, alu atstājot otrajā vietā, tad 2011.gadā šī attiecība ir mainījusies, alum kļūstot par populārāko dzērienu.

Gadu gaitā pieaug vienai alus šķirnei lojālo patērētāju loks – katrs sestais respondents apgalvo, ka viņš izvēlas tieši vienu alus zīmolu. Salīdzinājumā ar iepriekšējiem diviem gadiem patērētāji aizvien vairāk uzmanību pievērš alus cenai (pieaugums 3%) un ražotājam (pieaugums 2%), tomēr par galveno izvēles kritēriju alus iegādē atstājot garšu – 49%.

“Pozitīvi vērtējams fakts, ka alus kļūst par svētku un tradīciju dzērienu un tā lietošana no sporta spēļu vērošanas pie televizora ekrāna aizvien biežāk pārceļas uz krogiem un restorāniem. Šīs iezīmes apliecina visu Latvijas alus darītāju ieguldījumu alus kultūras veidošanā un attīstībā,” norādīja “Cēsu alus” valdes priekšsēdētāja Eva Sietiņsone-Zatlere.

Kā ziņots, “Cēsu alus” 99% balsstiesīgo akciju pieder somu koncernam “Olvi Ooj”. Kopš 2001.gada uzņēmuma attīstībā investēti 27 miljoni latu. 2008.gadā ražotnē tika uzstādīta Baltijā modernākā un jaudīgākā skārdeņu līnija.

“Cēsu alus” produktu portfelī pārstāvētas astoņas dzērienu kategorijas: alus, alus kokteiļi, alkoholiskie kokteiļi, sidri, enerģijas dzērieni, kvass, sulas, bezalkoholiskie dzērieni.

avots: www.la.lv

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *