Salīdzinājumā ar kaimiņvalstīm Latvijas patērētāji ir prasīgāki, intervijā norāda alus darītavas AS “Cēsu alus” valdes priekšsēdētāja Eva Sietiņsone-Zatlere.

“Latvijas iedzīvotāji ir prasīgāki, domājams, tāpēc, ka alus sortimentā viņiem pieejama lielāka izvēle nekā Lietuvas un Igaunijas patērētājiem. Viņi ir prasīgi pret visu – pret produktu, tā īpašībām, dizainu. Latvijas pircēji arī ir izvēlīgāki, tāpēc mums jāstrādā labāk nekā kolēģiem Lietuvā un Igaunijā,” akcentē uzņēmēja.

Viņa atzīst, ka patlaban Latvijas iedzīvotāji atkal brīvāk tērē naudu savam priekam, arī dažādu veidu dzērienu iegādei, jo atguvušies no ekonomiskās krīzes radītā stresa un nepieciešamības strikti taupīt naudu.

Komentējot, kā gadu gaitā mainās Latvijas patērētāju gaume, Sietiņsone-Zatlere norāda, ka alus, dažādu vieglo alkoholisko un bezalkoholisko dzērienu jomā grandiozas izmaiņas nav notikušas. Mainījušās nianses, piemēram, skārdeņu attīstība pēdējos gados bijusi daudz straujāka nekā stikla vai plastmasas pudelēm. Visā Eiropā vērojama tendence, ka pieaug alus kokteiļu popularitāte, tā jūtama arī Latvijā. Šā gada modes lieta Latvijā ir nefiltrētais alus, kura patēriņš gada laika būtiski pieaudzis. Bezalkoholisko dzērienu segmentā nostiprinājušās dabīgi raudzēta kvasa pozīcijas, jo normatīvo dokumentu līmenī nošķirts dabīgi raudzēts kvass no kvasa dzēriena.

Vērtējot konkurenci Latvijas alus tirgū, Sietiņsone-Zatlere atzīst, ka tā ir ļoti asa.

“Latvijas alus tirgū pastāv ļoti asa konkurence, viennozīmīgi, daudz asāka nekā kaimiņvalstīs, jo mūsu valstī vēsturiski izveidojusies situācija, ka ir daudz lielu alus ražotāju, turklāt netrūkst arī vidējo un mazo uzņēmumu, kas ražo alu. Mūsu lielākie konkurenti ir “Cido grupa”, “Aldaris”, arī “Latvijas Balzams”, ar kuru mēs konkurējam alkoholisko kokteiļu segmentā, un “Coca-Cola”, ar ko sacenšamies bezalkoholisko dzērienu segmentā. Bet es negribu par zemu novērtēt arī citus ražotājus,” uzsver “Cēsu alus” vadītāja, piebilstot, ka konkurentu darbība tiek vērota, bet prioritāte ir pašiem strādāt labāk.

Lūgta atbildēt, kas jāmaina likumos, lai uzņēmums varētu attīstīties veiksmīgāk, uzņēmēja aicina samazināt akcīzes nodokli bezalkoholiskajiem dzērieniem. Tas tika palielināts ekonomiskās recesijas laikā, lai aizpildītu robu valsts budžetā, un sasniedza 5,2 santīmus par litru.

“Latvija ir vienīgā valsts Baltijā, kur bezalkoholiskiem dzērieniem tiek piemērots akcīzes nodoklis, tāpēc arī bezalkoholiskie dzērieni Latvijā maksā dārgāk nekā mūsu Baltijas kaimiņvalstīs, un līdz ar to tas negatīvi ietekmē Latvijā ražotās produkcijas situāciju tirgū,” skaidro Sietiņsone-Zatlere.

“Cēsu alus” ir otra lielākā alus darītava Latvijā. “Cēsu alus” 99% balsstiesīgo akciju pieder somu koncernam “Olvi Ooj”.

Kopš 2000.gada uzņēmuma attīstībā investēti 40 miljoni eiro (28 miljoni latu). “Cēsu alus” produktu portfelī ir plaši pārstāvētas astoņas dzērienu kategorijas: alus, alus kokteiļi, alkoholiskie kokteiļi, sidri, enerģijas dzērieni, kvass, sulas, bezalkoholiskie dzērieni.

Nozare.lv