Stiprais alkoholiskais dzēriens “Metaxa” pagājušajā gadā Latvijā ieņēmis 11% tirgus daļas importēto brendiju un konjaku kategorijā, liecina tirgus pētījumu kompānijas “AC Nielsen” dati.
Kā biznesa portālu “Nozare.lv” informēja alkoholisko dzērienu vairumtirgotāja SIA “SPI Distribution (Latvia)” pārstāve Sandra Smirnova, starp augstākās cenu kategorijas importētajiem brendijiem 2011.gadā “Metaxa” ieņem otro vietu Latvijā.
Latvijā iepriekš bija pieejami “Metaxa3”, “Metaxa5” “Metaxa5” un “Metaxa Private Reserve” dzērieni. 2011.gadā zīmola meistars Kostas Raptis izstrādājis jaunu līnijas dzērienu “Metaxa12”, kas kopš šī gada pieejams arī Latvijā.
Pēc “Metaxa” ražotāju datiem, dzēriens tiek pārdots vairāk nekā 60 valstīs. Tas arī ir iekļauts pasaulē atpazīstamāko stipro alkoholisko dzērienu “Top 50” sarakstā.
“Metaxa” ir Grieķijas populārākais stiprais alkoholiskais dzēriens, kurš radīts, sajaucot noturētu vīnogu brendiju ar muskata vīnu no Samas un Lemnas salām. Garšas un aromāta buķeti papildina arī Vidusjūras reģiona garšaugi un maija rožu ziedlapiņas.
“SPI Distribution” apgrozījums pērn bijis 51,31 miljons latu, kas ir par 0,54% vairāk nekā 2009.gadā, kad uzņēmuma apgrozījums bija 51,03 miljoni latu.
Savukārt “SPI Distribution” peļņa 2010.gadā bija 49 536 lati, kas ir par 15% mazāk nekā 2009.gadā, kad tika nopelnīti 58 734 lati.
“SPI Distribution” ir AS “Latvijas Balzams” produkcijas izplatītājs un iepriekš darbojās ar nosaukumu SIA “AV&D”.
avots: Nozare.lv