“Pernod Ricard” darbinieki īstenojuši kampaņu atbildīgai alkohola lietošanai jauniešu vidū
Alkoholisko dzērienu ražotāja un izplatītāja “Pernod Ricard” darbinieki visā pasaulē, arī Latvijā, īstenojuši kampaņu atbildīgai alkohola lietošanai jauniešu vidū “Responsib’ALL Day”, informēja pasākuma rīkotāji.
Ceturtdien, 7.jūnijā, “Responsib’ALL Day 2012” gaitā 18 000 cilvēku no pieciem pasaules kontinentiem vienojās 24 stundu ilgā kampaņā ar mērķi sekmēt atbildīgu alkohola lietošanu.
“Pernod Ricard” darbinieki piecu pasaules kontinentu lielākajās pilsētās – Sidnejā, Šanhajā, Deli, Tokijā, Sofijā, Johannesburgā un citviet – apvienojās, lai uzrunātu aptuveni pusmiljonu jauniešu par atbildīgu alkohola lietošanu. Katra no vairāk nekā 70 kompānijas pārstāvniecībām īstenoja kādu no izstāžu, forumu un izglītības programmu virknes, iesaistot gan vietējās pašvaldības, gan bezpeļņas organizācijas.
Ikviens no 18 000 “Pernod Ricard” darbiniekiem saņēma īpašu informatīvu materiālu komplektu par atbildīgu alkohola lietošanu īpaši jauniešu vidū, lai ar aktuālāko informāciju iepazīstinātu arī savus līdzcilvēkus.
“Pernod Ricard Latvia” darbinieki uzņēmuma sociālās atbildības stratēģijas īstenošanā iesaistījās jau otru gadu pēc kārtas. Sadarbībā ar nevalstiskajām organizācijām tika diskutēts par pasaules pieredzi jauniešu izglītošanā ar alkohola lietošanu saistītajos jautājumos.
“Pernod Ricard Latvia” birojā viesojās vecāku apvienības “VISI” prezidents Kārlis Boldišēvics, ar kuru kopīgi tika apspriesta esošā situācija valstī un izveidots turpmākais rīcības plāns. Tā ietvaros alkohola tirdzniecības veikalos ir paredzēts izvietot īpašas zīmes, kas uzskatāmi brīdinās par nepieciešamību uzrādīt personu apliecinošu dokumentu pirms alkohola iegādes. Šīs zīmes vienos sociāli atbildīgus veikalus, un zīmju logotipa izveidē plānots iesaistīt arī pašus jauniešus.
Tāpat katrs “Pernod Ricard Latvia” darbinieks parakstīja “I did it” dokumentu, tādējādi simboliski apliecinot līdzcilvēku skaitu, ar kuru pārrunāta atbildīga alkohola lietošana.
“Responsib’ALL Day 2012” sakrīt ar starptautiskā pētījuma “Alkohols un jaunatne” publicēšanu, kuru veicis Žans Paskāls Assailijs, kā arī Eiropas skolu aptaujas ESPAD (European School Survey Project on Alcohol and Other Drugs) rezultātu prezentāciju par alkohola un narkotiku lietošanu.
Assailijs savā pētījumā konstatējis, ka jauniešiem tagad ir citi alkohola lietošanas paradumi, nekā bija viņu priekštečiem. “Pēdējo 30 gadu laikā alkohola patēriņš ir samazinājies par 12%, taču ir pieaudzis alkohola vienību patēriņš viena pasākuma ietvaros,” secinājis pētnieks.
Viņš norāda, ka izglītošana cīņā ar pārmērīgu alkohola lietošanu ir daudzkārt efektīvāka par ierobežošanu. “Mūsu darbam jābūt balstītam uz trīs principiem: palielināt vecuma slieksni, kad tiek uzsākta alkohola lietošana, samazināt alkohola patēriņu jaunu cilvēku vidū, kā arī samazināt reibuma stāvokļu biežumu.”
“Jebkurai ļaunprātīgai vai pārmērīgai alkohola lietošanai var būt negatīva ietekme uz mūsu patērētāju veselību, un tas ir pretrunā ar mūsu vērtībām,” akcentē “Pernod Ricard” viceprezidents Francijā Armāns Henons. “Mūsu ziņojums ir skaidrs – “nē” alkoholam, ja neesi sasniedzis likumā noteikto alkohola iegādes vecumu, un ar mēru arī tad, ja šis vecums jau ir sasniegts.”
“Pernod Ricard” grupa izveidota 1975.gadā, apvienojoties diviem nozares uzņēmumiem. Tā ir ilgstoši un veiksmīgi attīstījusies, pievienojot savam produktu portfolio arvien jaunus zīmolus. Grupā strādā aptuveni 18 000 darbinieku 70 pasaules valstīs.
“Pernod Ricard” piederošais portfolio sastāv no prestižākajiem sektora zīmoliem: “Ballantine’s”, “Chivas Regal” un “The Glenlivet” skotu viskijiem, “Jameson” īru viskija, “Martell” konjaka, “Havana Club” ruma, “Beefeater” džina, “Kahlua” un “Malibu” liķieriem, “Mumm” un “Perrier-Joüet” šampaniešiem, kā arī “Jacob’s Creek” un “Brancott Estate” vīniem.
SIA “Pernod Ricard Latvia” ir starptautiskā holdinga “Pernod Ricard” pārstāvniecība Latvijā. Uzņēmums dibināts 1998.gadā 7.jūlijā un darbojas “premium” alkohola tirgū Latvijā.
Nozare.lv